Manjari Vytautė Pupšytė

Patirtis / ekspertinė sritis: 13 metų sceninės patirties, dar daugiau metų mokslų, studijų ir paieškų. Tarptautiniai džiazo ir alternatyvios muzikos festivaliai Lietuvoje ir užsienyje, bakalauro ir magistro laipsniai Lietuvos Muzikos ir Teatro Akademijoje, kur mokiausi džiazo atlikimo ir pedagogikos tuo pačiu lygiagrečiai nerdama į bhakti jogos ir mantrų pasaulį. Dešimties metų darbo su vaikais, paaugliais ir suaugusiais patirtis leido prisiliesti prie gilesnės balso kilmės, jo funkcijos ir išraiškos. Šiuo metu mokausi tradicinio indiško dainavimo paslapčių pas Tarun Krsna Panditą Indijoje ir turiu savo balso studiją “Melting Vibes”, kurioje dainuodami mokomės pažvelgti į save ir savo balsą holistiškai: sveikai, harmoningai ir su meile tobulėdami.

Mano misija festivalyje: Prisiliesti prie savo gilesnės savasties per balsą, patirti tos savasties grožį ir tobulumą. Balsas – sielos veidrodis, tai ypatingai nuoga sielos išraiška, tad kviečiu patirti aukščiausią savęs priėmimo formą per grožį, dainą, sakraliąją mantrą, meditaciją tam, kad tai, ką ištariame sutaptų su tuo, ką jaučiame ir galvojame. Kviečiu užmegzti santykį su savo balsu, kad save ir savo jausmus išreikšti galėtume ne tik per žodį, bet ir per to žodžio skambesį.

Mano pokyčio istorija: Visą gyvenimą dainavau ir užuot ieškodama priežasčių, kodėl balsas keičiasi, kodėl nėra pastovumo ir ką reiškia vieni ar kiti fiziniai pojūčiai dainuojant, ieškodavau techninių pratimų, užduočių, kaip greičiau pakeisti tai, kas nepatinka. Dar baisiau – bandydavau keisti savo natūralų, unikalų balso skambesį imituodama ar kopijuodama, kol vieną rytą tiesiog prabudau be balso ir du mėnesius negalėjau nei klausytis muzikos, nei jos, juolab, atlikti. Lygiagrečiai mano gyvenime pasirodė joga, mantra ir meditacija. Tad natūralu, kad šiuos su dalykus susiejusi tarpusavy radau jau, pasirodo, labai seniai atrastų balso pažinimo technikų, kurios man leido išeiti iš veikėjo – dainininko pozicijos ir nurimti, priimti klausytojo poziciją. Klausydavau savo balso valandų valandomis, jo pokyčių, klausydavau kaip kinta žiemą ir vasarą, rytą ir vakarą, kaip balsas keičiasi keičiantis mėnulio fazėms, išmiegojus ir neišmiegojus, ėmiau klausyti savęs kai kalbu, kaip keičiasi balsas kalbant su mama, tėčiu, sese, kaip jis meistriškai be mano įsikišimo transformuojasi skambinant į sodrą ar mokinių tėvams. Tai, kaip prieinu prie balso man pačiai leido atpažinti emocinius ir energetinius blokus, jautriau prisiliesti prie baimių ir nepasitenkinimų, neišsakytų, kartais net neišrėktų temų, susikaustymų, nepasitikėjimo ir netikėjimo. Tačiau be mantrų šie ieškojimai būtų gana paviršutiniški, net neriant į giliausias patirtis. Mantra man padėjo patirti kažką, ko siela taip ilgėjosi. Padėjo visus šiuos balsu atrastus išgyvenimus transcendentalizuoti, sudvasinti, priimti, paleisti ir atleisti. Mantra padėjo man pakilti iš giliausių pelkinių būsenų iki saldžiausių, skaidriausių dvasinių išgyvenimų, pakylėjančių samonę.

Temos: 1. Dainuoju Save: Įsižeminimas ir emocinio ryšio balansas per balsą ir mantrą (muladhara – svadhishthana čakros). 2. Dainuoju Save: Išreiškiu savo valią, meilę ir atjautą per balsą ir mantrą (manipura – anahata čakros). 3. Dainuoju Save: Pasitikiu savo balsu, priimu jo unikalumą, esu pasiruošęs ir atviras išgirsti save ir savo tiesą (vishuddha čakra). 4. Dainuoju Save: Gilioji, nuraminanti ir išlaisvinanti meditacija per balsą ir mantrą. (ajna – sahasrara čakros).